🖲🏛 🇹🇷🇷🇴 Eveniment cultural gratuit : expoziție de artă „Lumea turcă în viziunea artiștilor români”



🇹🇷❗️🇹🇷❗️

NU RATAȚI OCAZIA : EXPOZIȚIE DE ARTĂ ÎN AER LIBER „Lumea turcă în viziunea artiștilor români”
- EVENIMENTUL SE APROPIE DE FINAL - PÂNĂ PE 2 IUNIE


Aşa cum am scris și pe pagina de Facebook, Biblioteca Turcească, în perioada 4 mai - 2 iunie 2021, la Muzeului Național de Artă ( zona Piața Romană) din Bucureşti puteţi admira expoziția „Lumea turcă în viziunea artiștilor români” compusă din 23 de lucrări a 15 artiști români, care au imortalizat scene din viața comunității turco-tătare din România și scene din Turcia.

Tocmai am fost la Muzeului Național de Artă pentru a admira această expoziție și pot să vă spun că mi-am plăcut foarte mult. Picturile sunt expuse pe gardul exterior al muzeului, astfel le puteți admira în aer liber. Atunci când privim operele de artă, parcă am fi la Istanbul, chiar în vremea Imperiului Otoman.

Am fotografiat câteva picturi, pe care doresc să vi le împărtășesc:


Pictură de Amadeo Pretzioși (apreciat pentru acuarelele lui în care a surprins peisaje, portrete și nota misterioasă a vieții din Orient), intitulată Piață la Constantinopol ( zona în care se află moscheea   Süleymaniye)



Pictură de Carol Popp de Szathmari, copie a lui Amadeo Pretzioși, intitulată Femei la bazar.


Pictură de Carol Popp de Szathmari, intitulată Bosforul, prima delegație a lui Carol I la Palatul Dolmabahçe






Pictură de Ștefan Dumitrescu ( pictor și desenator român realist - critic), intutulată Portret de turc.



Pictură de Marcel Iancu ( pictor, arhitect și eseist român-israelian, de origine evreiască), intitulată Stradă în orient


Celelalte picturi, vă las să le descoperiți când vizitați expoziția. 
Aștept să îmi spuneți care pictură v-a plăcut cel mai mult și de ce.






Comentarii

Postări populare

❗ Prima lecție de limba turcă 📚😍

🇹🇷❗️📚 Lecție nouă - Adjectivul în limba turcă - Duygular = Stări de spirit